Metodologia-fitxa: Ingurumen-kontuak. Ingurumen-ondasun eta -zerbitzuen kontua (Kod. 173306)
Fitxa hauek ESMS (Euro SDMX Metadata Structure) egituran oinarrituta daude. Egitura hori
Europako Batzordearen 2023ko otsailaren 17ko gomendioa, Europako Estatistika Sistemarako erreferentziazko metadatuei eta kalitate-txostenei buruzkoa
, zehaztu zuen.
1. Kontaktua
1.1. Kontaktuko erakundea
Eustat-Euskal Estatistika Erakundea Donostia - San Sebastián Kalea, 1. 01010 Vitoria-Gasteiz
1.2. Kontaktuko unitatea
1.3. Kontaktuaren izena
1.4. Kontaktuko pertsonaren eginkizuna
1.5. Kontaktuko posta-helbidea
1.6. Kontaktuko posta elektronikoaren helbidea
1.7. Kontaktuko telefono-zenbakia
1.8. Kontaktuko fax-zenbakia
2. Metadatuen eguneratzea
06/05/2025
2.2. Metadatuen azken hedapena
2.3. Metadatuen azken eguneratzea
06/05/2025
3. Aurkezpen estatistikoa
3.1. Datuen deskribapena
Euskal Autonomia Erkidegoko “Ingurumen-kontuak. Ingurumen-ondasun eta -zerbitzuen kontua” (IOZK) laburpen-eragiketa estatistikoa da, eta Eustatek egiten dituen kontu satelite sektorialen multzoan sartzen da, nazioarteko metodo eta prozedura estandarizatuen arabera. Oro har, kontu sateliteak berezko kategorietan eta sailkapenetan oinarritzen diren eragiketak dira, garrantzi bereziko ekonomiaren sektore bati egokituak; eta, aldi berean, kontabilitate nazionalaren esparru orokorraren oinarrizko kontzeptuei eta irizpideei lotzen zaizkie. Horrela, kontu sateliteak gai dira dagokien sektorea kontabilitate nazionalak baino xehetasun eta zehaztasun handiagoz deskribatzeko eta, aldi berean, kontabilitate nazionalarekin erabat aldera daitezkeen emaitzak sortzeko. Ondorioz, sektoreko jarduerek ekonomia osoan duten pisua zehaztasunez zehazten dute.
IOZK informazio-sistema misto batetik lortutako datuen sintesi-eragiketa bat da: izaera administratiboko datuak eta beste emaitza estatistiko batzuetatik eratorritako datuak. Datu horietatik abiatuta, aldagai multzo baten zenbatespenak egiten dira. Europar Batasunak Europako ingurumen-kontu ekonomikoak bildu, landu, transmititu eta ebaluatzeko esparru komuna ezartzen du, KES-2010 kontabilitate nazionaleko sistemaren kontu satelite gisa (EU 691/2011, EU 538/2014 eta EU 2022/125).
EU 2022/125 Erregelamenduaren arabera, honako aldagai hauek zenbatetsi dira:
-Ingurumen-ondasunen eta -zerbitzuetako eta merkatuko jardueren sektorearen ekoizpena,
-Ingurumen-ondasunen eta -zerbitzuetako eta merkatuko jardueren sektorearen balio erantsia.
-Ingurumen-ondasunen eta -zerbitzuetako eta merkatuko jardueren sektorearen lanpostu kopurua.
3.2. Sailkapen-sistemak
EU 691/2011 Erregelamenduaren arabera, datuak sailkapen gurutzatu baten arabera ematen dira.
• Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionala, JESN 2009 2, honela multzokatuta:
o A atala. Nekazaritza eta abeltzaintza
o B+C atala. Erauzte- eta manufaktura-industriak.
o D atala. Energia eta beroa.
o E atala. Edateko ura, hondakin-urak eta hondakinen kudeaketa
o F atala. Eraikuntza
o G+H+I+J+L atala. Merkataritza, garraioa, ostalaritza eta beste zerbitzu batzuk.
o M+N atala. Jarduera profesionalak, zientifikoak, teknikoak, administrazioa eta zerbitzu osagarriak.
o O+P+R+S atala. Administrazio publikoa, hezkuntza, kultura eta elkarte-jarduerak.
• Ingurumena Babesteko Jardueren Sailkapenaren eta Baliabideak Kudeatzeko Jardueren Sailkapenaren kategoriak, honela taldekatuta:
edo IBJS 1. Airea eta klima babestea
edo IBJS 2. Hondar-urak kudeatzea.
edo IBJS 3. Hondakinak kudeatzea.
edo IBJS 4. Lurzoruak, lurpeko urak eta basoko azaleko urak babestea eta erremediatzea
Beste batzuk. Zarataren, bibrazioaren, erradiazioaren, paisaiaren, biodibertsitatearen, I+Garen eta beste batzuen aurka babestea.
edo BKJS 13B. Energia eta beroa aurreztea eta kudeatzea.
edo BKJS 13A. Energia eta beroa sortzea.
edo BKJS Bestelakoak. Uraren, basoen, basoko fauna eta floraren, baliabide fosilen, mineralen, I+Gren eta beste batzuen kudeaketa.
Ingurumena Babesteko Jardueren Sailkapena (IBJS) helburu nagusitzat kutsadura eta ingurumena degradatzeko beste modu batzuk prebenitzea, murriztea eta ezabatzea dutenak dira. Baliabideak Kudeatzeko Jardueren Sailkapena (BKJS sailkapena) helburu nagusitzat baliabide naturalen stocka zaintzea eta mantentzea dutenak dira, eta, ondorioz, baliabide horiek agortzea saihestea.
Produktuen Sailkapena Jarduerazka (CPA-2015)
Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionala (JESN-2009)
Ingurumena Babesteko Jardueren Sailkapena (IBJS)
Baliabideak Kudeatzeko Jardueren Sailkapena (BKJS)
3.3. Estaldura sektoreka
Erregelamenduak (EB) 691/2011 zk. Dekretuaren arabera, datuak JESNko 2. berrikuspenaren arabera banakatuta argitaratuko dira, Kontuen Europako Sisteman (KES 2010) ezarritako A* 21 desagregazio-maila erabiliz. Hala ere, herrialdeek desagregazio-maila handiagoan egin dezakete txostena (A* 39), JESN A* 38 desagregazioa erabiliz manufaktura-industriarako (JESN C atala) eta jarduera profesional, zientifiko eta teknikoetarako (JESN M atala), eta JESN A* 88 desagregazioa ur-hornidurarako, saneamendu-jardueretarako, hondakinen kudeaketarako eta deskontaminaziorako (JESN E atala).
3.4. Kontzeptu eta definizio estatistikoak
3.5. Estatistika-unitatea
IOZKren estatistikak biltzeko eta biltzeko gomendatzen den estatistika-unitatea (administrazio publikoak kanpo utzita) establezimendua da. Herri-administrazioentzat, gomendioa da erakunde-unitateak eta unitate-taldeak erabiltzea, Kontuen Europako Sisteman (KEES 2010) definitzen diren moduan.
3.6. Biztanleria estatistikoa
Ingurumena Babesteko Jardueren Sailkapenaren (IBJS) eta Baliabideak Kudeatzeko Jardueren Sailkapenaren (BKJS) barruan ingurumen-jarduera (JESN sailkapena) duten Euskal AEko unitate egoiliarren multzoa. Ingurumen-jarduerak dira ingurumen-helburu bat betetzen dutenak edo ingurumen-helburu batekin berariaz diseinatutako produktuak ekoizten dituztenak. Ekoizle baten jarduera nagusi, bigarren mailako edo lagungarri gisa egin daitezke.
3.7. Eremu geografikoa
Euskadiko AE.
3.8. Denborazko estaldura
Datuak 2015etik aurrera daude eskuragarri, urtean behin.
3.9. Oinarri-aldia
Egungo oinarrizko aldia 2022. urtea da.
2015eko oinarri, serie historikoriko bat dago (2015etik 2021era)
4. Neurketa-unitatea
4.1. Neurketa-unitatea
Ekoizpen eta balio erantsi gordinaren emaitzak mila eurotan aurkezten dira, oinarrizko prezioetan.
Enpleguari buruzko emaitzak lanaldi osoko lanpostu baliokideetan adierazten dira.
5. Erreferentzia-aldia
5.1. Erreferentzia-aldia
Erreferentzia-aldia urte naturala da.
''T'' urteari dagozkion kontuak ''T+2'' urtean argitaratzen dira.
6. Mandatu instituzionala
6.1. Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk
Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legeak (apirilaren 23ko 4/1986 Legea) xedetzat du Euskal Autonomia Erkidegoko estatistikak bere helburu eta eskumenetarako arautzea, lurralde historikoetako eta autonomia-erkidegoaren lurralde-eremuko beste erakunde publiko batzuetako estatistikak arautzea, eta estatistika-jarduera horren antolaketa ere arautzea. Euskal Estatistika Planak osatzen du lege hori, Euskal Autonomia Erkidegoko jarduera estatistikoa antolatzeko tresna baita, eta bertan jasotzen dira indarrean dagoen aldian egin beharreko estatistikak eta mota horretako beste jarduerak. Euskal Estatistika Plana Lege bidez onartu behar da. Gaur egun indarrean dagoen plana azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez 2023-2026 aldirako onetsitakoa da.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
Euskal Estatistika Plana, azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez onetsia
Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionalaren (JESN 2009) aldaketa Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006ko abenduaren 20ko 1893/2006 (EE) Erregelamenduan oinarritzen da. Horren arabera, estatistika ekonomiko guztiak JESN 2. berrikuspenaren arabera egin behar dira.
KES-2010ak sartutako aldaketa metodologikoaren erreferentzia-esparrua Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko maiatzaren 21eko 549/2013 (EB) Erregelamendua da, Europar Batasuneko Nazio eta Eskualde Kontuen Europako Sistemari buruzkoa.
6.2. Datu-trukea
Eustaten eta Euskal AEko gainerako estatistika-zerbitzuen (Eusko Jaurlaritzako sailak eta erakunde instituzionalak) arteko datu-trukeak, bai eta erakunde horien eta Estatuaren artekoak ere, Eustatek garatutako jardueren ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legean (apirilaren 23ko 4/1986 Legean) arautzen dira. 4/1986 Legeak xedatzen du, halaber, Euskal AEren eta estatuaren arteko lankidetza-hitzarmenak egitea, Euskal AEren eta estatuaren helburuetarako balio duten estatistikez elkarrekin baliatzeko.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
Eustatek lankidetza-hitzarmen bat du IHOBErekin.
7. Konfidentzialtasuna
7.1. Konfidentzialtasun-politika
Eustatek beharrezko neurriak hartzen ditu gizabanakoak edo erakundeak zuzenean edo zeharka identifikatzea eragozteko, apirilaren 23ko 4/1986 Euskadiko Autonomia-Elkartearen Estatistikari buruzko LEGEAren aplikazio zorrotzari esker, estatistika-sekretua eta Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoa betez. Informazioa biltzen duten langile guztiak eta Eustaten barruan beste edozein funtzio betetzen duten langileek isilpekotasun-klausula sinatu behar dute (apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAren 15. artikulua). Isilpekotasun-klausula hori Eustatek zuzenean kontratatutako langileek eta datuak biltzeko azpikontratatutako langileek onartu behar dute.
Eragiketak galdetegi bat duenean, bildutako informazioa apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAk araututako sekretu estatistikoak babesten duela adierazten da.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
7.2. Isilpeko datuen tratamendua
Estatistika-prozesuan datuak babesteko eta isilpekotasuna gordetzeko araudia eta jarraibideak, batez ere, datu babestuak dauzkaten fitxategiak eskuratzeko, tratatzeko eta biltzeko ezarritako segurtasun-protokoloetan oinarrituko dira, datu pertsonalak nahiz datu estatistikoak izan. Araudi hori Eustaten Segurtasun Agirian zehatz ageri da.
Emaitzen tauletan, ez dira maiztasun txikiko aldagai sentikorrak argitaratzen, ez eta, zenbait estatistika-unitateren ekarpen nagusiek zeharkako identifikazioa ahalbidetzen duten gelaxkak ere. Mikrodatuen fitxategiak zabaltzen direnean, fitxategi horiek ez dute inola ere erregistro-identifikatzaile zuzenik edo datu pertsonalik jasoko, eta aldagaiak zeharka identifikatzea eragozteko irizpideak aplikatuko dira.
Isilpekotasunaren tratamendua Eustat-en estatistika-eragiketetan.
8. Hedapen-politika
8.1. Hedapen-egutegia
Egutegiaren aurrerapena urte bakoitzeko azken hiruhilekoan argitaratzen da, eta koiunturari buruzko estatistikak argitaratzeko data zehatzak eta egiturazko estatistikak argitaratzeko hilabetea erakusten ditu; ondoren, hilabete bakoitzeko azken egunetan (t) hilabeterako programatutako egiturazko estatistikak argitaratzeko egun zehatza iragartzen da (t+1).
8.2. Hedapen-egutegirako sarbidea
8.3. Erabiltzailearentzako sarbidea
Europako estatistiken praktika onen kodeari jarraituz, erabiltzaile guztiek denbora berean dute sarbidea estatistika-informaziora eta edozein kanpo-erabiltzaileri emandako aurretiazko sarbide pribilegiatu oro mugatua, kontrolatua eta jakinarazia izan behar da.
Hori horrela, Eustatek egindako prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude eskuragarri, zabaltzeko ezarritako egunean, eta Euskal AEko komunikabide guztietara bidaltzen dira aldi berean.
Halaber, hedapen ofiziala baino ordu batzuk lehenago, Eustaten zenbait prentsa-ohar Eusko Jaurlaritzako sailen batera igor daitezke, enbargo pean; baldin eta sail horiek, hedatzear dagoen eragiketarekin duten loturagatik, denbora eduki nahi badute arduradunek komunikabideen galderei erantzuteko prestatu ahal izateko.
9. Hedapenaren maiztasuna
9.1. Hedapenaren maiztasuna
Emaitzen hedapenaren maiztasuna urtekoa da.
10. Irisgarritasuna eta argitasuna
10.1. Komunikatuak
Eustatek estatistika-eragiketen emaitza nagusiak zabaltzen dituzten prentsa-oharrak egiten ditu. Prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude, estatistika-eragiketa bakoitzari dagokion menuan. Eustatek Newsletterrak izeneko prentsa-zerbitzua ere eskaintzen du; posta elektronikoz zabaltzen diren albiste-buletinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko zenbait arlo eta sektoreren gaineko estatistika-informazio garrantzitsuena biltzea dute helburu.
10.2. Argitalpenak
Eustaten webgunean honako argitalpen hauek daude eskuragarri:
Datuak: Azken prentsa-oharrak, grafikoak eta bistaratzeak, datu-bankua eta estatistika-taula hauek dituzte:
- Euskal AEko ingurumen ondasun eta zerbitzuen ekoizpena jarduera taldeen eta ingurumen eremuen arabera. Oinarrizko prezioak (milaka euro).
- Euskal AEko ingurumen-ondasun eta -zerbitzuen sektorearen balio erantsi gordina, jarduera-taldeen eta ingurumen-eremuen arabera. Oinarrizko prezioak (milaka euro).
- Euskal AEko ingurumen ondasun eta zerbitzuen sektoreko lanaldi osoko lanpostu baliokideak, jarduera-taldeen eta ingurumen-eremuen arabera.
- Euskal AEko ingurumen ondasun eta zerbitzuen sektorearen adierazleak jarduera taldeen arabera ( %).
- Euskal AEko ingurumen ondasun eta zerbitzuen adierazleak, ingurumen eremuaren arabera ( %).
Metadatuak: honako datuak biltzen ditu:
- Metodologia eta kalitatea:
-Metodologia-fitxa
-Ohar metodologikoa
-Kalitate-fitxa
- Definizioak
Ingurumen-kontuak.Ingurumen-ondasun eta zerbitzuen kontua
10.3. On-line datu-baseak
10.4. Mikrodatuetarako sarbidea
10.5. Beste batzuk
Eustatek aukera ematen die herritarrei, enpresei, administrazio publikoei, eragile ekonomiko eta sozialei, unibertsitateei eta abarri neurrira egindako informazio-ustiapen espezifikoak eskatzeko, beren jarduera egiteko edo beste arrazoi batzuengatik estatistika-informazioa behar dutelako.
Informazio-Zerbitzua
10.6. Metodologiari buruzko dokumentazioa
10.7. Kalitateari buruzko dokumentazioa
11. Kalitate-kudeaketa
11.1. Kalitate-bermea
EUROSTATek Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodean proposatutako kalitate-adierazle estandarretan oinarritzen da Eustaten estatistiken kalitatea bermatzeko esparrua. Kode honek 16 printzipio ditu, hiru arlotan banatuta: Erakunde-ingurunea, prozesuak eta produktuak. Printzipio bakoitzak neurtzeko aukera ematen duten adierazle batzuk ditu lotuta.
Testuinguru horretan, Eustatek bere adierazleak egiten ditu estatistika-eragiketa bakoitzaren kalitatea ebaluatzeko, eta EUROSTATen zenbait tresna baliatzen ditu kalitatea neurtzeko. Tresna horien artean DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia (11.2 atala aztertu) eta erabiltzailearen gogobetetze-inkesta daude (12.2 atala aztertu).
Europako estatistiketako jardunbide egokien kodea
11.2. Kalitate-ebaluazioa
Eustatek ebaluazio-protokolo bat du finkatuta, eta DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia erabiltzen da bertan. Tresna horri esker, eragiketa estatistiko bakoitza azter dezakete egileek edo eragiketa horretan parte hartzen duen taldeak, hurrengo eragiketetan ezar daitezkeen hobekuntzak hautemateko. Ebaluazioa urtero egiten da, betiere eragiketak maiztasun hori edo txikiagoa badu; eragiketa egiteko maiztasuna urtebete baino gehiago bada, amaitzen denean egiten da ebaluazioa.
EUROSTATek proposatutako kalitate-irizpide estandarrak aplikatzen ditu Eustatek. Eustatek egindako adierazleak gehitzen zaizkie faktore horiei, eta EUROSTATen adierazleekin batera, estatistika-eragiketaren fase guztietan kalitate-xedeak lortzeko gida gisa balio dute horiek.
IOZKren helburu espezifiko batzuk ezarri dira EUROSTATek gomendatutako kalitate-adierazleei dagokienez: egokitasuna, aukera eta puntualtasuna, irisgarritasuna eta argitasuna, zehaztasuna eta fidagarritasuna, alderagarritasuna eta kostua.
12. Egokitasuna
12.1. Erabiltzailearen beharrak
Hauek dira IOZKren erakunde erabiltzaile eta interesdun nagusiak:
- Eusko Jaurlaritzako Ekonomia eta Ogasun Saila
- Eusko Jaurlaritzako beste sail batzuk
- Sozietate, erakunde eta agentzia publikoak: IHOBE, EEE, URA, etab.
- Foru Aldundietako Azterlan Zuzendaritzak
- Ikerketa-zentroak: unibertsitateak, fundazioak, institutuak, etab.
2023 urtean, Inpaktuen indizea, prentsan eta hedabide digitaletan izandako albiste-kopurua islatzen duena, 1 -koa izan da. Web bisiten aurkibidea, eragiketa bakoitzeko web bisita kopurua adierazten duena, 2 izan da. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.
Kalitate-fitxa
12.2. Erabiltzailearen asetasuna
Erabiltzailearen gogobetetze-maila neurtzeko inkesta bat dago; bi urtean behin egiten da, eta erabiltzaileen ikuspuntuak eta iritziak jasotzen ditu. Inkestak gogobetetzea neurtzen du eragiketa talde bakoitzeko erabiltzailearen asebetetze-maila adierazten duen indize baten bidez (1etik 5erako eskalan neurtuta). Erabiltzaileak emandako garrantzia ere balioesten du eragiketa-taldeka (1etik 5erako eskalan neurtuta).
2023 urtean, gogobetetze-indizea 4,07 izan da, eta emandako garrantzi-maila 4,37. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.
Kalitate-fitxa
12.3. Zehaztasuna
Zabaldutako informazio-egiturak bete egiten ditu estatistika-jarduketaren planetan eta programetan aurreikusitako kontzeptuzko, lurraldeko eta denborazko desagregazioen mailak. Ildo horretan, estatistika-eragiketa honen emaitzen lurralde-desagregazio handiena Euskal AEkoa da.
13. Akurazitatea eta fidagarritasuna
13.1. Akurazitate globala
Eragiketa hau sintesi-estatistika bat da, eta, beraz, bere zehaztasuna hura egiteko dauden informazio-iturrien araberakoa da.
Kalitate-fitxa
13.2. Laginketa-hutsegiteak
Sintesi-eragiketa bat denez, ez dago laginketarik.
13.3. Laginketarekin zerikusi ez duten hutsegiteak
Hauek dira estatistika-eragiketaren laginketatik kanpoko errore nagusiak 2023 aldian:
Iturri erabilgarriak: % 90
Kalitate-fitxa
14. Aukera eta puntualtasuna
14.1. Aukera
2023 urtean, erreferentziako aldiaren amaieraren eta emaitzen argitalpen-dataren artean igarotako denbora neurtzen duen desfasearen balio erreala 22 hilabete -n kokatu da.
Kalitate-fitxa
14.2. Puntualtasuna
Inkestaren emaitzak Eustaten argitalpenen egutegiaren arabera argitaratzen dira. 2023 urtean egutegia betetzearen adierazlea % 100 izan da.
Kalitate-fitxa
15. Koherentzia eta konparagarritasuna
15.1. Konparagarritasun geografikoa
2023 urtean % 95 izan da erreferentziako erakunde edo organismo bakoitzarekin aldera daitezkeen metadatako alderdien ehunekoa neurtzen duen konparagarritasun-tasa.
Kalitate-fitxa
15.2. Denborazko konparagarritasuna
Konparagarriak diren aldien adierazlea, eragiketaren datuen serieko zenbat alditan agertzen diren jauzirik gabe neurtzen duena, 2023 urtean 7 urte urtekoa izan da.
Kalitate-fitxa
15.3. Sektoreen gurutzatzea - koherentzia
Laburpen-eragiketa bat denez, IOZKren emaitzak koherenteak dira hura egiteko erabilitako iturri estatistiko eta administratiboen datuekin.
15.4. Barne-koherentzia
Ingurumeneko ondasun eta zerbitzuen kontuetako datu guztiak guztiz koherenteak dira, Kontuen Europako Sisteman (KES 2010) ezarritako metodologia komuna erabiltzen baita.
16. Kostuak eta karga
16.1. Kostuak eta karga
Eragiketa horren guztizko aurrekontua, 2024ko urteko estatistika-programaren arabera, 45600 €-koa da.
17. Datuen berrikustea
17.1. Datuen berrikustea - Politika
Akatsak gertatzen direnean eta akatsok hedatu ondoren detektatzen direnean, zuzendu egiten dira datuak. Kasu bakoitzari dagozkion produktu estatistikoak (prentsa-oharrak, taula estatistikoak, datu-bankua, etab.) berriz argitaratzen dira. Prentsa-oharrei dagokienez, lauki bat gehitzen da, oharra berrikusi dela jakinarazteko eta errorea zergatik gertatu den azaltzeko.
17.2. Datuen berrikustea - Praktika
T-n, argitaratutako T-1 emaitzak behin-behinekoak dira eta, berrikusi ondoren, T+1en argitaratzen dira behin betiko emaitzak.
18. Tratamendu estatistikoa
18.1 Jatorrizko datuak
IOZKk, batez ere, Eustaten egiten diren egiturazko inkestei buruzko informazioa biltzen du, bai eta iturri askotatik ere, bai administrazio-jatorrikoak, bai beste erakunde eskudun batzuek egindako beste estatistika-emaitza batzuetatik datozen adierazle ekonomikoetakoak. Besteak beste, honako estatistika-iturri hauek nabarmentzen dira, horietatik abiatuta biltzen baitira datuak:
• Input-Output taulak (Eustat).
• Kontu ekonomikoak (Eustat).
• Urteko Industria Estatistika (Eustat).
• Urteko Eraikuntzaren Estatistika (Eustat).
• Urteko Zerbitzuen Estatistika (Eustat).
• Tokiko Sektorearen Aurrekontu Estatistikak (Eustat).
• Euskal AEko ikasleak, sexuaren, adinaren eta mailaren arabera (Eustat).
• Enpresen direktorioa, DirAE (Eustat).
• Nekazaritza- eta basogintza-sektorearen kontu ekonomikoak.
• Aklima: ingurumen-ekoizpena Euskal AEn.
• Energiaren Euskal Erakundea: energiaren ekoizpena eta hornidura.
• Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoa: aurrekontuak.
• Ihobe: Eraikuntzako eta Eraispeneko Hondakinen Estatistika.
• Enpresa eraikitzaileen elkartea: Autonomia Erkidegoa eta probintzia bidezko lizitazioa.
• Eusko Jaurlaritzako eta Foru Aldundietako aurrekontuak
• Euskal Herriko Unibertsitatean eta beste hainbat unibertsitatetan titulazioaren eta ikasturtearen arabera matrikulatuak.
• Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saila: elkarteen erregistroa.
18.2. Datuen bilketa-maiztasuna
Urtekoa
18.3. Datu-bilketa
Datuak biltzeko teknikak alda daitezke, besteak beste, iturri motatik eta datuen eskuragarritasun-datatik. Oro har, datuak jatorrizko datu-iturriak biltzeaz arduratzen diren unitateetatik bidaltzen dira (ikus 18.1); bestela, ingurumen-kontuak kontabilizatzeaz arduratzen den unitateak zuzenean ustiatzen ditu jatorrizko datu-baseak.
18.4. Datuen baliozkotzea
Laburpen-eragiketa bat denez, datuen balidazioa iturri-eragiketetan egindako kontrolekin egiten da.
18.5. Datuen bilketa
IOZKk "goitik beherako" ikuspegia edo "behetik gorako ikuspegia" erabiltzen du, eskuragarri dauden datu-iturriak kontuan hartuta, eta CNAE mota batzuk ingurumen-jarduerekin lotuta daude, eta ez ingurumen-jarduerekin, hainbat sektorerekin batera.
"Goitik behera" metodologia informazio agregatutik abiatzen da, oro har, adarraren edo jardueraren mailan, ingurumen-koefizienteak zenbatetsita ingurumen-ondasunen ekoizpena zehazteko. Aldiz, "behetik gora" metodologia entitate-mailan bereizitako informaziotik abiatzen da (enpresak, toki-administrazioa, unibertsitateak, etab.) eta ingurumen-balioak kalkulatzen dira informazioa gehitu aurretik. Araztearen zati gisa, hainbat iturritatik datorren informazio teknikoa erabiltzen da "behetik gorako" prozeduren erabileraren berezko konsistentziak ezabatzeko; eta, ingurumen-koefizienteak kalkulatzeko, "goitik beherako" prozeduraren kasuan.
18.6. Doikuntza
Ez da doikuntzarik egiten argitaratutako serieetan.
19. Oharrak