Metodologia-fitxa: Administrazio publikoen kontuak (Kod. 173001)

Fitxa hauek ESMS (Euro SDMX Metadata Structure) egituran oinarrituta daude. Egitura hori Europako Batzordearen 2023ko otsailaren 17ko gomendioa, Europako Estatistika Sistemarako erreferentziazko metadatuei eta kalitate-txostenei buruzkoa , zehaztu zuen.

1. Kontaktua

1.1. Kontaktuko erakundea

Eustat-Euskal Estatistika Erakundea Donostia - San Sebastián Kalea, 1. 01010 Vitoria-Gasteiz

2. Metadatuen eguneratzea

23/01/2025

2.3. Metadatuen azken eguneratzea

23/01/2025

3. Aurkezpen estatistikoa

3.1. Datuen deskribapena

Administrazio Publikoen Kontuek urteko informazioa eskaintzen dute, zeinak sektoreko makromagnitude ekonomikoen zenbatespena ahalbidetzen baitu. Alde batetik, euskal administrazioen mendeko unitateak zenbatzen dira (Eusko Jaurlaritza, foru-aldundiak eta beren erakunde autonomoak, mankomunitateak eta udalerriak), eta, bestetik, Estatuko administrazioaren mendekoak (administrazio zentrala eta lurralderatutako Gizarte Segurantza). Bi maila horien guztizko finkatuak Administrazio Publikoen Kontuak eratzen ditu.

Honako informazio hau argitaratzen da:
- Finantzarioak ez diren kontu ekonomikoen segida
- Finantzarioak ez diren baliabideen/enpleguen banakapena (balio absolututan, BPGaren % eta aldakuntza-tasaren %).

3.2. Sailkapen-sistemak

Erakunde-sektoreak, eragiketak eta Kontuen Europako Sisteman (KES-2010) zehaztutako kontuen segida.

Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionala (JESN-2009)

Kontu nazionalen eta erregionalen sistema europarra (KES-2010)

3.3. Estaldura sektoreka

Eragiketa honek barruan biltzen ditu Administrazio Publikoen sektorean sartuta dauden erakunde guztiak, Ekonomia Jardueren Sailkapen Nazionalaren arabera (JESN-2009) egiten duten ekonomia-jarduera edozein izanik ere.

3.4. Kontzeptu eta definizio estatistikoak

Definizioak
Herri administrazioak (S.13)
Ekoiztu ez diren eta finantzazkoak ez diren aktiboen eskurapenak ken lagapenak (K.2)
Inbertsiorako laguntzak (D.92)
Benetako azken kontsumoa (P.4)
Bitarteko kontsumoak (P2)
Nazioarteko lankidetza arrunta (D.74)
Gizarte-kotizazio efektiboak (D.611)
Egotzitako gizarte-kotizazioak (D.612)
Finantzazkoak ez diren aktiboen eskurapen-kontua (III.1.2)
Errenta primarioen esleipen-kontua (II.1.2)
Errentaren bigarren mailako banaketa-kontua (II.2)
Ustiapen-kontua (II.1.1)
Produkzio-kontua (C.1.)
Espezieko errentaren birbanaketa-kontua (II.3)
Errenta baliagarri eta doituaren erabilpen-kontua (II.4.2)
Errenta baliagarriaren erabilpen-kontua (II.4.1)
Errentaren erabilpen-kontua (II.4)
Aurrezkiaren eta kapital-transferentziaren zioz ondare garbiak izan dituen aldaketen kontua (III.1.1)
Erabilerak
Kapital finkoaren eraketa gordina (P51)
Azken kontsumoko gastua (P.3)
Merkatukoa ez den beste produkzio bat (P.13)
Produkziorako beste diru-laguntza batzuk (D.39.)
Beste kapital-transferentzia batzuk (D.99)
Produkzioaren gaineko beste zerga batzuk (D29)
Gizarte-laguntzako prestazioak, eskudirutan (D.624)
Gizarte-segurantzako prestazioak, eskudirutan (D.621)
Erreserbak eratuta dituzten sistema pribatuen gizarte-prestazioak (D.622)
Enplegatzaileen zuzeneko gizarte-prestazioak (D.623)
Espezieko gizarte-transferentziak ez diren gizarte-prestazioak (D.62)
Espezieko gizarte-prestazioak (D.631)
Produkzioa (P1)
Merkatuko produkzioa (P.11)
Azken erabilera propiorako produkzioa (P.12)
Baliabideak
Soldatakoen ordainketa (D1)
Jabetzaren errentak (D.4)
Produktuetarako diru-laguntzak (D.31.)
Diru-laguntzak (D.3)
Zenbait transferentzia arrunt (D.75)
Herri administrazioen arteko transferentzia arruntak (D.73)
Banako merkatukoak ez diren ondasun eta zerbitzuen transferentziak (D.632)
Kapital-transferentziak (D.9)
Espezieko gizarte-transferentziak (D.63)
Izakinen aldakuntza (P52)

3.5. Estatistika-unitatea

Estatistika-unitatea Kontuen Europako Sistemari jarraikiz (KES-2010) erakunde-sektoreen arabera multzokatzen diren jarduera-unitateei dagokie.

3.6. Biztanleria estatistikoa

Kontuen Europako Sistemaren irizpideen arabera (KES-2010) administrazio publikoen sektorean sailkatutako estatistika-unitateen multzoa.

3.7. Eremu geografikoa

Euskal AE.

3.8. Denborazko estaldura

Administrazio Publikoen Kontuak 1992. urteaz geroztik daude eskuragarri. Ordutik, hainbat aldaketa metodologiko egin dira, eta honako hau da aipagarriena: KES-95 metodologiaren ordez, KES-2010 metodologia erabiltzen da. Serie homogeneoa 2010etik lor daiteke.

3.9. Oinarri-aldia

Oinarri-urtea 2015 da.

4. Neurketa-unitatea

4.1. Neurketa-unitatea

Datuak balio absolututan (milaka euro) eta ehunekotan argitaratzen dira.

5. Erreferentzia-aldia

5.1. Erreferentzia-aldia

Estatistika-eragiketan jasotzen diren datuak urte naturalari dagozkio.

“n” urteko kontuak “n+2” urtean argitaratzen dira.

6. Mandatu instituzionala

6.1. Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk

Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legeak (apirilaren 23ko 4/1986 Legea) xedetzat du Euskal Autonomia Erkidegoko estatistikak bere helburu eta eskumenetarako arautzea, lurralde historikoetako eta autonomia-erkidegoaren lurralde-eremuko beste erakunde publiko batzuetako estatistikak arautzea, eta estatistika-jarduera horren antolaketa ere arautzea. Euskal Estatistika Planak osatzen du lege hori, Euskal Autonomia Erkidegoko jarduera estatistikoa antolatzeko tresna baita, eta bertan jasotzen dira indarrean dagoen aldian egin beharreko estatistikak eta mota horretako beste jarduerak. Euskal Estatistika Plana Lege bidez onartu behar da. Gaur egun indarrean dagoen plana azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez 2023-2026 aldirako onetsitakoa da.

4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa

Euskal Estatistika Plana, azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez onetsia

6.2. Datu-trukea

Eustaten eta Euskal AEko gainerako estatistika-zerbitzuen (Eusko Jaurlaritzako sailak eta erakunde instituzionalak) arteko datu-trukeak, bai eta erakunde horien eta Estatuaren artekoak ere, Eustatek garatutako jardueren ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legean (apirilaren 23ko 4/1986 Legean) arautzen dira. 4/1986 Legeak xedatzen du, halaber, Euskal AEren eta estatuaren arteko lankidetza-hitzarmenak egitea, Euskal AEren eta estatuaren helburuetarako balio duten estatistikez elkarrekin baliatzeko.

4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa

Ez da aurreikusten eragiketa hori erakunderen batekin sinatutako lankidetza-hitzarmen bidez egitea.

7. Konfidentzialtasuna

7.1. Konfidentzialtasun-politika

Eustatek beharrezko neurriak hartzen ditu gizabanakoak edo erakundeak zuzenean edo zeharka identifikatzea eragozteko, apirilaren 23ko 4/1986 Euskadiko Autonomia-Elkartearen Estatistikari buruzko LEGEAren aplikazio zorrotzari esker, estatistika-sekretua eta Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoa betez. Informazioa biltzen duten langile guztiak eta Eustaten barruan beste edozein funtzio betetzen duten langileek isilpekotasun-klausula sinatu behar dute (apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAren 15. artikulua). Isilpekotasun-klausula hori Eustatek zuzenean kontratatutako langileek eta datuak biltzeko azpikontratatutako langileek onartu behar dute. Eragiketak galdetegi bat duenean, bildutako informazioa apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAk araututako sekretu estatistikoak babesten duela adierazten da.

4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa

7.2. Isilpeko datuen tratamendua

Estatistika-prozesuan datuak babesteko eta isilpekotasuna gordetzeko araudia eta jarraibideak, batez ere, datu babestuak dauzkaten fitxategiak eskuratzeko, tratatzeko eta biltzeko ezarritako segurtasun-protokoloetan oinarrituko dira, datu pertsonalak nahiz datu estatistikoak izan. Araudi hori Eustaten Segurtasun Agirian zehatz ageri da.

Emaitzen tauletan, ez dira maiztasun txikiko aldagai sentikorrak argitaratzen, ez eta, zenbait estatistika-unitateren ekarpen nagusiek zeharkako identifikazioa ahalbidetzen duten gelaxkak ere. Mikrodatuen fitxategiak zabaltzen direnean, fitxategi horiek ez dute inola ere erregistro-identifikatzaile zuzenik edo datu pertsonalik jasoko, eta aldagaiak zeharka identifikatzea eragozteko irizpideak aplikatuko dira.

Isilpekotasunaren tratamendua Eustat-en estatistika-eragiketetan.

8. Hedapen-politika

8.1. Hedapen-egutegia

Egutegiaren aurrerapena urte bakoitzeko azken hiruhilekoan argitaratzen da, eta koiunturari buruzko estatistikak argitaratzeko data zehatzak eta egiturazko estatistikak argitaratzeko hilabetea erakusten ditu; ondoren, hilabete bakoitzeko azken egunetan (t) hilabeterako programatutako egiturazko estatistikak argitaratzeko egun zehatza iragartzen da (t+1).

8.2. Hedapen-egutegirako sarbidea

Egutegia
Egutegia

8.3. Erabiltzailearentzako sarbidea

Europako estatistiken praktika onen kodeari jarraituz, erabiltzaile guztiek denbora berean dute sarbidea estatistika-informaziora eta edozein kanpo-erabiltzaileri emandako aurretiazko sarbide pribilegiatu oro mugatua, kontrolatua eta jakinarazia izan behar da. Hori horrela, Eustatek egindako prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude eskuragarri, zabaltzeko ezarritako egunean, eta Euskal AEko komunikabide guztietara bidaltzen dira aldi berean. Halaber, hedapen ofiziala baino ordu batzuk lehenago, Eustaten zenbait prentsa-ohar Eusko Jaurlaritzako sailen batera igor daitezke, enbargo pean; baldin eta sail horiek, hedatzear dagoen eragiketarekin duten loturagatik, denbora eduki nahi badute arduradunek komunikabideen galderei erantzuteko prestatu ahal izateko.

9. Hedapenaren maiztasuna

9.1. Hedapenaren maiztasuna

Urtero zabaltzen da.

10. Irisgarritasuna eta argitasuna

10.1. Komunikatuak

Eustatek estatistika-eragiketen emaitza nagusiak zabaltzen dituzten prentsa-oharrak egiten ditu. Prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude, estatistika-eragiketa bakoitzari dagokion menuan. Eustatek Newsletterrak izeneko prentsa-zerbitzua ere eskaintzen du; posta elektronikoz zabaltzen diren albiste-buletinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko zenbait arlo eta sektoreren gaineko estatistika-informazio garrantzitsuena biltzea dute helburu.

Prentsa Oharrak
Prentsa Oharrak

10.2. Argitalpenak

Eustaten webgunean estatistika-eragiketaren honako argitalpen hauek daude eskuragarri:

Datuak: azken prentsa-oharrak, grafiko interaktiboak, datu-bankua eta estatistika-taula hauek:
-Finantzatzeko ahalmena/beharra, Euskal AEn eta Europar Batasuneko herrialdeetan (BPGaren %). 2010etik izandako bilakaera.
-Euskal AEko herri-administrazioen kontu ekonomiko ez-finantzarioak (mila euro).
-Herri-administrazioen finantzazkoak ez diren baliabide-erabilerak (mila euro). 2010etik izandako bilakaera.
-Herri-administrazioen finantzazkoak ez diren baliabide-erabilerak (BPGaren %). 2010etik izandako bilakaera.
-Herri-administrazioen finantzazkoak ez diren baliabide-erabilerak (aldaketa-tasak). 2010etik izandako bilakaera.

Metadatuak:
-Metodologia eta kalitatea: honako dokumentuak ditu:
Fitxa metodologikoa
Kalitate-fitxa
Nota metodologikoa
-Definizioak

Administrazio Publikoen Kontuak

10.3. On-line datu-baseak

Datu BankuaEguneratua 
EKS 2010
Euskal AEko herri administrazio publikoetako ez finantzarioen kontuak, eragiketa eta kontabilitateko saldo eta erakunde-multzoen arabera. 2010 - 20212023/07/28Download
EKS 1995 (2000tik-2011ra)
I. Euskal AEko produkzio-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.1.1. Euskal AEko ustiapen-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.1.2. Euskal AEko errenta primarioaren esleipen-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.2. Euskal AEko errentaren bigarren mailako banaketa-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.3. Euskal AEko espezieko errentaren birbanaketa-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.4.1. Euskal AEko errenta baliagarriaren erabilpen-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
II.4.2. Euskal AEko errenta baliagarriaren eta doituaren erabilpen-kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
III.1.1. Euskal AEko aurrezki eta kapital transferentziaren zioz ondareak dituen aldaketen kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download
III.1.2. Euskal AEko finantzazkoak ez diren aktiboen eskurapen kontua, kontabilitate eragiketa eta saldu eta erakunde-multzoaren arabera. 2000 - 20112013/07/31Download

10.5. Beste batzuk

Eustatek aukera ematen die herritarrei, enpresei, administrazio publikoei, eragile ekonomiko eta sozialei, unibertsitateei eta abarri neurrira egindako informazio-ustiapen espezifikoak eskatzeko, beren jarduera egiteko edo beste arrazoi batzuengatik estatistika-informazioa behar dutelako.

Informazio-Zerbitzua

10.6. Metodologiari buruzko dokumentazioa

10.7. Kalitateari buruzko dokumentazioa

11. Kalitate-kudeaketa

11.1. Kalitate-bermea

EUROSTATek Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodean proposatutako kalitate-adierazle estandarretan oinarritzen da Eustaten estatistiken kalitatea bermatzeko esparrua. Kode honek 16 printzipio ditu, hiru arlotan banatuta: Erakunde-ingurunea, prozesuak eta produktuak. Printzipio bakoitzak neurtzeko aukera ematen duten adierazle batzuk ditu lotuta. Testuinguru horretan, Eustatek bere adierazleak egiten ditu estatistika-eragiketa bakoitzaren kalitatea ebaluatzeko, eta EUROSTATen zenbait tresna baliatzen ditu kalitatea neurtzeko. Tresna horien artean DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia (11.2 atala aztertu) eta erabiltzailearen gogobetetze-inkesta daude (12.2 atala aztertu).

Europako estatistiketako jardunbide egokien kodea

11.2. Kalitate-ebaluazioa

Eustatek ebaluazio-protokolo bat du finkatuta, eta DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia erabiltzen da bertan. Tresna horri esker, eragiketa estatistiko bakoitza azter dezakete egileek edo eragiketa horretan parte hartzen duen taldeak, hurrengo eragiketetan ezar daitezkeen hobekuntzak hautemateko. Ebaluazioa urtero egiten da, betiere eragiketak maiztasun hori edo txikiagoa badu; eragiketa egiteko maiztasuna urtebete baino gehiago bada, amaitzen denean egiten da ebaluazioa. EUROSTATek proposatutako kalitate-irizpide estandarrak aplikatzen ditu Eustatek. Eustatek egindako adierazleak gehitzen zaizkie faktore horiei, eta EUROSTATen adierazleekin batera, estatistika-eragiketaren fase guztietan kalitate-xedeak lortzeko gida gisa balio dute horiek.

12. Egokitasuna

12.1. Erabiltzailearen beharrak

Hauek dira erakunde erabiltzaile eta interesdun nagusiak:

-Eusko Jaurlaritzako Ekonomia eta Ogasun Saila
-Foru-aldundiak
-Unibertsitatea
-Erabiltzaile desberdinak, erabilera partikularretarako



2023 urtean, Inpaktuen indizea, prentsan eta hedabide digitaletan izandako albiste-kopurua islatzen duena, 1 -koa izan da. Web bisiten aurkibidea, eragiketa bakoitzeko web bisita kopurua adierazten duena, 1 izan da. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.

Kalitate-fitxa

12.2. Erabiltzailearen asetasuna

Erabiltzailearen gogobetetze-maila neurtzeko inkesta bat dago; bi urtean behin egiten da, eta erabiltzaileen ikuspuntuak eta iritziak jasotzen ditu. Inkestak gogobetetzea neurtzen du eragiketa talde bakoitzeko erabiltzailearen asebetetze-maila adierazten duen indize baten bidez (1etik 5erako eskalan neurtuta). Erabiltzaileak emandako garrantzia ere balioesten du eragiketa-taldeka (1etik 5erako eskalan neurtuta).


2023 urtean, gogobetetze-indizea 4,07 izan da, eta emandako garrantzi-maila 4,37. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.

Kalitate-fitxa

12.3. Zehaztasuna

Zabaldutako informazio-egiturak estatistika-jardunaren urteko programetan aurreikusitako kontzeptu-, lurralde- eta denbora-desagregazioen mailak betetzen ditu. Horrela, bada, lurralde historikoa da eragiketa honen emaitzen gehieneko lurralde-desagregazioa.

13. Akurazitatea eta fidagarritasuna

13.1. Akurazitate globala

Kontu honetan egindako informazioa datu-iturria denez beste estatistika-eragiketa batzuk (Kontu ekonomikoak eta Input-Output taulak) aurrerapen-datuen bidez egiteko, aurrerapenean emandako behin-behineko balioek eta behin betiko datuek ez dute oso desberdinak izan behar. Hori dela-eta, “Errore absolutua” adierazlea zehaztu da “Administrazio Publikoen azken kontsumoko gastua” magnituderako: aurrerapenean emandako balioen eta behin betiko datu argitaratuen arteko portzentajezko aldea neurtzen du adierazle horrek.

Errore absolutua % 0,5 baino handiagoa ez izatea da helburua; hots, behin betiko informaziorik eduki ezean, erabilitako adierazleak datu-iturri ona dira. Adierazi beharra dugu 2021erako errorea % 1,8koa izan dela, espero baino handiagoa.

Kalitate-fitxa

13.2. Laginketa-hutsegiteak

Ez dago laginketarik.

13.3. Laginketarekin zerikusi ez duten hutsegiteak


Hauek dira estatistika-eragiketaren laginketatik kanpoko errore nagusiak 2023 aldian:

Errore absolutua - Azken kontsumoko gastua: % 1,6

Kalitate-fitxa

14. Aukera eta puntualtasuna

14.1. Aukera


2023 urtean, erreferentziako aldiaren amaieraren eta emaitzen argitalpen-dataren artean igarotako denbora neurtzen duen desfasearen balio erreala 19 hilabete -n kokatu da.

Kalitate-fitxa

14.2. Puntualtasuna


Inkestaren emaitzak Eustaten argitalpenen egutegiaren arabera argitaratzen dira. 2023 urtean egutegia betetzearen adierazlea % 100 izan da.

Kalitate-fitxa

15. Koherentzia eta konparagarritasuna

15.1. Konparagarritasun geografikoa


2023 urtean % 80 izan da erreferentziako erakunde edo organismo bakoitzarekin aldera daitezkeen metadatako alderdien ehunekoa neurtzen duen konparagarritasun-tasa.

Kalitate-fitxa

15.2. Denborazko konparagarritasuna


Konparagarriak diren aldien adierazlea, eragiketaren datuen serieko zenbat alditan agertzen diren jauzirik gabe neurtzen duena, 2023 urtean 12 urte urtekoa izan da.

Kalitate-fitxa

15.3. Sektoreen gurutzatzea - koherentzia

Aldagai berbera hainbat kontutan erabiltzen bada, emandako balioak berbera izan behar du guztietan; hala ez bada, desberdintasunak zergatik dauden azaldu beharko da. Administrazio Publikoen Kontuek Eustaten beste eragiketa batzuetan ere sartzen diren aldagaien informazioa ematen dute: Kontu Ekonomikoak, Input-Output Taulak, Kontu Sateliteak (Gizarte Babesaren Kontua). Horrela, eragiketak elkarrekin koherenteak izatea bermatzen da.

15.4. Barne-koherentzia

Administrazio Publikoen Kontuetako datu guztiak koherenteak dira elkarren artean, KES-2010 sisteman ezarritako kontabilitate-metodologia komuna erabiltzen delako.

16. Kostuak eta karga

16.1. Kostuak eta karga

Eragiketa horren guztizko aurrekontua, 2024ko urteko estatistika-programaren arabera, 49200 €-koa da.

17. Datuen berrikustea

17.1. Datuen berrikustea - Politika

Akatsak gertatzen direnean eta akatsok hedatu ondoren detektatzen direnean, zuzendu egiten dira datuak. Kasu bakoitzari dagozkion produktu estatistikoak (prentsa-oharrak, taula estatistikoak, datu-bankua, etab.) berriz argitaratzen dira. Prentsa-oharrei dagokienez, lauki bat gehitzen da, oharra berrikusi dela jakinarazteko eta errorea zergatik gertatu den azaltzeko.

17.2. Datuen berrikustea - Praktika

Datuen aurrerapena argitaratzen da, eta, berrikusi ondoren, behin betiko datuak argitaratzen dira.

18. Tratamendu estatistikoa

18.1 Jatorrizko datuak

Eragiketa hori administrazio-informazioan oinarrituta egiten da, baita tartean diren erakundeei egindako eskaera espezifikoetan oinarrituta ere.

18.2. Datuen bilketa-maiztasuna

Urtekoa

18.3. Datu-bilketa

Informazio-bilketan, honako hauek jasotzen eta transkribatzen dira:

-Tartean diren erakundeei ad hoc egindako eskaerak: Eustatek egiten dituen beste eragiketa batzuetarako (bereziki, kontu satelite deiturikoetarako: Osasunaren Kontua, Hezkuntzaren Kontua eta Gizarte Babesaren Kontua) ere balio izateko moduan eskatzen dira datuak. Bestetik, “Euskal Administrazioen kontu ekonomikoak” eragiketaren datuak hartzen dira. Eragiketa hori Eusko Jaurlaritzaren Ekonomia eta Ogasun Sailak egiten du.

-Aldagai komunen datuak, Eustaten urteko estatistika-programan (Kontu Ekonomikoak eta Input-Output Taulak) sartutako eragiketetan zenbatesten direnak.

-“Gizarte-zerbitzuen eta gizarte-ekintzaren estatistika” eragiketaren ustiapena, zeina Enplegu eta Gizarte Politiketako Sailari eskatzen zaion, merkatukoak ez diren adarrak balioesteko (Input-Output tauletarako).

18.4. Datuen baliozkotzea

Ez dagokio.

18.5. Datuen bilketa

Finantzazkoak ez diren kontuen segida eta baliabide-erabileren taulak egiten dira erakunde-talde bakoitzerako. Lan hori Excellen egiten da, eta zenbatekoak milaka eurotan adierazita daude. Horretarako, honako lan hauek egin behar dira:

1) Administrazio publikoen sektorea mugatzen da.
2) Erakundeak eta eskura dagoen informazioa mugatu ondoren, informazioa eraldatzen da (aurrekontu-kontabilitatetik kontabilitate nazionalera), KES-2010ean ezarritako definizioen arabera. Erakunde-unitate bakoitzerako egiten da lan hau.
3) Eskuratzen den informazioa erabiltzen da web-taulak argitaratzeko.
4) Beste estatistika-eragiketa batzuetan (bereziki, Kontu Ekonomikoetan eta Input-Output Tauletan) behar diren multzokatzeak eta banakapenak egitea.

18.6. Doikuntza

Ez da doikuntzarik egiten argitaratutako serieetan.

19. Oharrak

19.1. Oharrak

--

Zure feedback-a.  Lagun iezaguzu gure weba zure beharretara egokitzen

Nola baloratzen duzu orri honen Informazioa?
Oso baliagarria
Baliagarria
Ez oso baliagarria
Ez da inondik ere baliagarria
Baduzu iradokizunik?
Bai, badut
Bidali