Metodologia-fitxa: Pertsonen eta familien errentaren estatistika (Kod. 173402)
Fitxa hauek ESMS (Euro SDMX Metadata Structure) egituran oinarrituta daude. Egitura hori
Europako Batzordearen 2023ko otsailaren 17ko gomendioa, Europako Estatistika Sistemarako erreferentziazko metadatuei eta kalitate-txostenei buruzkoa
, zehaztu zuen.
1. Kontaktua
1.1. Kontaktuko erakundea
Eustat-Euskal Estatistika Erakundea Donostia - San Sebastián Kalea, 1. 01010 Vitoria-Gasteiz
1.2. Kontaktuko unitatea
1.3. Kontaktuaren izena
1.4. Kontaktuko pertsonaren eginkizuna
1.5. Kontaktuko posta-helbidea
1.6. Kontaktuko posta elektronikoaren helbidea
1.7. Kontaktuko telefono-zenbakia
1.8. Kontaktuko fax-zenbakia
2. Metadatuen eguneratzea
23/01/2025
2.2. Metadatuen azken hedapena
2.3. Metadatuen azken eguneratzea
23/01/2025
3. Aurkezpen estatistikoa
3.1. Datuen deskribapena
Pertsonen eta familien errentaren estatistika, aurrerantzean, PFE, errentaren analisia eskaintzen du, zenbait ikuspegitatik: lehenengo eta behin, ikuspegi funtzionala jorratzen du, errenta lortzeko iturri guztiak aztertzen dituena; bigarrenik, ikuspegi soziodemografikoa eskaintzen da, zeinetan Euskal AEn bizilekua duten pertsonen eta familien errentak jorratzen baitira, bakoitzaren ezaugarrien arabera; hirugarrenik, ikuspegi geografiko-espaziala erabiltzen da, diru-sarreren banaketa pertsonalaren eta familia-banaketaren homogeneotasuna/heterogeneotasuna neurtzeko, espazio-eremu desberdinetako biztanleen artean; eta, azkenik, diru-sarreren banaketaren beraren analisia eskaintzen da.
Hauek dira PFEak ikertutako aldagai nagusiak:
- Aldagai ekonomikoak:
Errentaren iturriak: laneko errendimenduak; kapital higigarriaren errendimenduak; jarduera ekonomikoen errendimenduak; eta eskualdatzeak; erretiro-pentsioak eta ezgaitasun-pentsioak; langabezia-asegurua; eta bestelako errenta batzuk.
Errenta erabilgarria.
- Aldagai sociodemografikoak:
Geografikoak: bizilekua dagoen udalerria, auzoa, errolda-barrutia.
Demografikoak: sexua eta adina.
Hezkuntzazkoak: hezkuntza-maila eta titulazio-maila.
Jarduera: jarduerarekin duen harremana, jarduera-adarra, lanbidea eta egoera profesionala.
Jaioterria eta jatorria.
3.2. Sailkapen-sistemak
Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionala (JESN- 2009)
Lanbideen Sailkapen Nazionala 2011 (LSN-11)
Hezkuntzaren Sailkapen Nazionala (HSN)
3.3. Estaldura sektoreka
PFEak familia-etxebizitza nagusiak barne hartzen ditu; horregatik, ez dira barne hartzen etxe kolektiboak.
3.4. Kontzeptu eta definizio estatistikoak
3.5. Estatistika-unitatea
Euskal AEko familia-etxebizitzak eta horietan bizi diren pertsona fisikoak.
3.6. Biztanleria estatistikoa
Eragiketan aztergai den populazioa 18 urteko eta gehiagoko Euskal AEko familia-etxebizitzetako biztanleak dira.
3.7. Eremu geografikoa
Eragiketan aipatzen den lurralde-eremua Euskal AE da, lurralde-antolamenduko maila nagusien arabera: lurralde historikoa, eskualdea, udalerria, hiru hiriburuetako auzoak eta atalak.
3.8. Denborazko estaldura
PFE 1997. urtean egin zen lehen aldiz, modu puntualean, eta taula kopuru txiki bat ezagutarazi zen. 2001. urteaz geroztik, bi urtean behin edo hiru urtean behin egin da (2003, 2006, 2009, 2011 eta 2013) eta, 2015. urteaz geroztik, urtero.
3.9. Oinarri-aldia
Oinarri-aldia 2001. urtea da, hots, azken metodologia-aldaketa egin zena.
4. Neurketa-unitatea
4.1. Neurketa-unitatea
Taula estatistikoetan, batez besteko errenta pertsonala eta familia-errenta eurotan neurtzen dira; eta Euskal AEko 18 urtetik gorako biztanleak eta familiak, berriz, ehunekotan adierazten dira, familia-errentako dezilaren arabera.
Gizonen eta emakumeen arteko berdintasunari dagozkien tauletan, errenta eurotan adierazten da, eta 18 urteko eta gehiagoko biztanleriari eta familiei dagokiena, berriz, ehunekotan.
5. Erreferentzia-aldia
5.1. Erreferentzia-aldia
PFEren erreferentziako aldia urte naturala da.
6. Mandatu instituzionala
6.1. Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk
Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legeak (apirilaren 23ko 4/1986 Legea) xedetzat du Euskal Autonomia Erkidegoko estatistikak bere helburu eta eskumenetarako arautzea, lurralde historikoetako eta autonomia-erkidegoaren lurralde-eremuko beste erakunde publiko batzuetako estatistikak arautzea, eta estatistika-jarduera horren antolaketa ere arautzea. Euskal Estatistika Planak osatzen du lege hori, Euskal Autonomia Erkidegoko jarduera estatistikoa antolatzeko tresna baita, eta bertan jasotzen dira indarrean dagoen aldian egin beharreko estatistikak eta mota horretako beste jarduerak. Euskal Estatistika Plana Lege bidez onartu behar da. Gaur egun indarrean dagoen plana azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez 2023-2026 aldirako onetsitakoa da.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
Euskal Estatistika Plana, azaroaren 9ko 10/2023 LEGEAren bidez onetsia
Ez dagokio.
6.2. Datu-trukea
Eustaten eta Euskal AEko gainerako estatistika-zerbitzuen (Eusko Jaurlaritzako sailak eta erakunde instituzionalak) arteko datu-trukeak, bai eta erakunde horien eta Estatuaren artekoak ere, Eustatek garatutako jardueren ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legean (apirilaren 23ko 4/1986 Legean) arautzen dira. 4/1986 Legeak xedatzen du, halaber, Euskal AEren eta estatuaren arteko lankidetza-hitzarmenak egitea, Euskal AEren eta estatuaren helburuetarako balio duten estatistikez elkarrekin baliatzeko.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
Hitzarmen bat dago Euskal Autonomia Erkidegoko hiru foru-ogasunekin errenta-datuak biltzeko.
7. Konfidentzialtasuna
7.1. Konfidentzialtasun-politika
Eustatek beharrezko neurriak hartzen ditu gizabanakoak edo erakundeak zuzenean edo zeharka identifikatzea eragozteko, apirilaren 23ko 4/1986 Euskadiko Autonomia-Elkartearen Estatistikari buruzko LEGEAren aplikazio zorrotzari esker, estatistika-sekretua eta Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoa betez. Informazioa biltzen duten langile guztiak eta Eustaten barruan beste edozein funtzio betetzen duten langileek isilpekotasun-klausula sinatu behar dute (apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAren 15. artikulua). Isilpekotasun-klausula hori Eustatek zuzenean kontratatutako langileek eta datuak biltzeko azpikontratatutako langileek onartu behar dute.
Eragiketak galdetegi bat duenean, bildutako informazioa apirilaren 23ko 4/1986 LEGEAk araututako sekretu estatistikoak babesten duela adierazten da.
4/1986 Legea, apirilaren 23koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa
7.2. Isilpeko datuen tratamendua
Estatistika-prozesuan datuak babesteko eta isilpekotasuna gordetzeko araudia eta jarraibideak, batez ere, datu babestuak dauzkaten fitxategiak eskuratzeko, tratatzeko eta biltzeko ezarritako segurtasun-protokoloetan oinarrituko dira, datu pertsonalak nahiz datu estatistikoak izan. Araudi hori Eustaten Segurtasun Agirian zehatz ageri da.
Emaitzen tauletan, ez dira maiztasun txikiko aldagai sentikorrak argitaratzen, ez eta, zenbait estatistika-unitateren ekarpen nagusiek zeharkako identifikazioa ahalbidetzen duten gelaxkak ere. Mikrodatuen fitxategiak zabaltzen direnean, fitxategi horiek ez dute inola ere erregistro-identifikatzaile zuzenik edo datu pertsonalik jasoko, eta aldagaiak zeharka identifikatzea eragozteko irizpideak aplikatuko dira.
Isilpekotasunaren tratamendua Eustat-en estatistika-eragiketetan.
PFE sekretu estatistikoari lotua dago. Babes horrek bermatzen du bildutako datuak ezin izango direla inoiz erabili estatistika-eragiketaz bestelako helburuetarako. Informazioa eskatzen den kasuetan, emandako datuak ezingo dira inoiz izan identifikagarriak; beraz, sekretu estatistikoa bermatzeko irizpide batzuk ezartzen dira.
8. Hedapen-politika
8.1. Hedapen-egutegia
Egutegiaren aurrerapena urte bakoitzeko azken hiruhilekoan argitaratzen da, eta koiunturari buruzko estatistikak argitaratzeko data zehatzak eta egiturazko estatistikak argitaratzeko hilabetea erakusten ditu; ondoren, hilabete bakoitzeko azken egunetan (t) hilabeterako programatutako egiturazko estatistikak argitaratzeko egun zehatza iragartzen da (t+1).
8.2. Hedapen-egutegirako sarbidea
8.3. Erabiltzailearentzako sarbidea
Europako estatistiken praktika onen kodeari jarraituz, erabiltzaile guztiek denbora berean dute sarbidea estatistika-informaziora eta edozein kanpo-erabiltzaileri emandako aurretiazko sarbide pribilegiatu oro mugatua, kontrolatua eta jakinarazia izan behar da.
Hori horrela, Eustatek egindako prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude eskuragarri, zabaltzeko ezarritako egunean, eta Euskal AEko komunikabide guztietara bidaltzen dira aldi berean.
Halaber, hedapen ofiziala baino ordu batzuk lehenago, Eustaten zenbait prentsa-ohar Eusko Jaurlaritzako sailen batera igor daitezke, enbargo pean; baldin eta sail horiek, hedatzear dagoen eragiketarekin duten loturagatik, denbora eduki nahi badute arduradunek komunikabideen galderei erantzuteko prestatu ahal izateko.
9. Hedapenaren maiztasuna
9.1. Hedapenaren maiztasuna
Emaitzak urtean behin ezagutarazten dira.
10. Irisgarritasuna eta argitasuna
10.1. Komunikatuak
Eustatek estatistika-eragiketen emaitza nagusiak zabaltzen dituzten prentsa-oharrak egiten ditu. Prentsa-oharrak Eustaten webgunean daude, estatistika-eragiketa bakoitzari dagokion menuan. Eustatek Newsletterrak izeneko prentsa-zerbitzua ere eskaintzen du; posta elektronikoz zabaltzen diren albiste-buletinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko zenbait arlo eta sektoreren gaineko estatistika-informazio garrantzitsuena biltzea dute helburu.
10.2. Argitalpenak
Eustaten webgunean honako argitalpen hauek daude eskuragarri:
- Datuak: Azken prentsa-oharrak, grafikoak eta bistaratzeak, datu-bankua eta estatistika-taula hauek jasotzen dituzte:
- 2030 Agendaren adierazleak:
Populazioaren % 40 pobreenaren diru-sarreren eta gastuen per capita hazkunde-tasa (lurralde historikoaren arabera).
Populazio osoaren diru-sarreren eta gastuen per capita hazkunde-tasa (lurralde historikoaren arabera).
- Errenta pertsonala:
Euskal AEko batez besteko errenta pertsonala, errenta motaren arabera, lurralde-eremuka; hiriburuetako bizileku-auzoaren arabera; sexuaren eta adinaren arabera, bost urteko tartetan; errenta motaren arabera; sexuaren eta egoera sozioekonomikoaren arabera; sexuaren, hezkuntza-mailaren, amaitutako ikasketa-mailaren arabera; eta sexuaren eta jarduerarekiko harremanaren arabera.
Euskal AEko 18 urteko eta gehiagoko biztanleria, lurralde historikoka eta sexuka, errenta pertsonaleko geruzaren eta Euskal AEko errenta pertsonaleko dezilaren arabera.
Euskal AEko 18 urteko eta gehiagoko biztanleria, errenta pertsonaleko dezilaren arabera, lurralde historikoka eta sexuka.
Euskal AEko 18 urteko eta gehiagoko biztanleria, Euskal AEko errenta pertsonaleko dezilaren arabera eta lurralde historikoaren arabera, adin-tarteka; titulazioaren eta nazionalitatearen arabera.
Euskal AEko lurralde-eremuetako errenta pertsonalek pertzentilak, sexuka.
Euskal AEko lurralde-eremuetako errenta pertsonaleko adierazleak.
Batez besteko errenta pertsonala, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako atalen arabera, errenta motaren arabera.
Biztanleria landunaren batez besteko errenta pertsonala, errenta motaren arabera, sexuaren eta jarduerarekiko harremanaren arabera; sexuaren eta lanbidearen arabera; eta sexuaren eta egoera profesionalaren arabera. (5 urtean behin)
Langabeen batez besteko errenta pertsonala, aurretiaz lan egin dutenena, errenta motaka, sexuaren eta lanbidearen arabera, sexuaren eta jarduera-adarraren arabera, eta sexuaren eta egoera profesionalaren arabera.
- Familia-errenta:
Euskal AEko batez besteko familia-errenta, motaka, lurralde-eremuen arabera; hiriburuetako bizileku-auzoaren arabera, eta hartzaile nagusiaren sexuaren eta familia-tamainaren arabera.
Euskal AEko familiak, familia-errentako geruzaren arabera, lurralde historikoka eta sexuka.
Hartzaile nagusia landuna den familien batez besteko errenta, errenta motaka, sexuaren eta jarduera-adarraren arabera eta sexuaren eta lanbidearen arabera.
Euskal AEko lurralde-eremuetako familia-errentako pertzentilak, sexuka.
Familiak, lurralde-eremuka, Euskal AEko familia-errentako dezilaren arabera.
Familiak, Euskal AEko familia-errentako dezilaren arabera, lurralde historikoka, eta hartzaile nagusiaren sexuaren arabera; eta lurralde historikoka, hartzaile nagusiaren nazionalitatearen arabera; hartzaile nagusiaren titulazio-mailaren arabera; eta hartzaile nagusiaren nazionalitatearen arabera.
Euskal AEko 18 urteko eta gehiagoko biztanleria, familia-errentako dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, adin-tarteka.
Euskal AEko lurralde-eremuetako familia-errentaren adierazleak.
Batez besteko familia-errenta, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako atalen arabera, errenta motaka.
- Metadatuak:
- Metodologia eta kalitatea: Honako agiri hauek ditu:
Fitxa metodologikoa
Kalitate-fitxa
- Definizioak
- Kodeak eta nomenklaturak
Pertsonen eta familien errenta
10.3. On-line datu-baseak
| Datu Bankua | Eguneratua | |
|---|
| Errenta pertsonala |
| ezaugarri soziodemografikoak |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, lurralde eremuen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, hiriburuetan bizitoki gisa dituzten auzoen arabera, errenta motari jarraiki (euroak) (2003 urteraino). 2001 - 2003 | 2011/07/01 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, hiriburuetan bizitoki gisa dituzten auzoen arabera, errenta motari jarraiki (euroak). 2006 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko errenta pertsonala, lortutako prestakuntza-mailaren arabera, sexuari eta errenta-motari jarraiki (eurotan). 2021 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleria, errenta estratuaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (ehunekoa). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, adinaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, inguruabar sozioekonomikoaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, egoera zibilaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2006 | 2011/12/21 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, euskara maila orokorraren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2011 | 2014/02/19 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, jaioterriaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, prestakuntza mailaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2020 | 2022/10/24 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, nazionalitatearen arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko pertsona-errentaren pertzentilak lurralde eremuen arabera, sexuari jarraiki. 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleak, lurralde eremuen arabera, pertsona-errentaren dezilari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleak, pertsona-errentaren dezilaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleak, pertsona-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, adinari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleak, pertsona-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, titulazio mailari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2020 | 2022/10/24 |  |
| Euskal AEko 18 urte eta gehiagoko biztanleak, pertsona-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, nazionalitateari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko lurralde arloen pertsona errentaren adierazleak. 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Jarduerarekiko erlazioa |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, jarduerarekiko harremanaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, okupatutako biztanleriko lanbidearen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2016 | 2019/10/23 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, okupatutako biztanleriko jarduera-adarraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, okupatutako biztanleriko egoera profesionalaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, okupatutako biztanleriko errenta motaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, langabezian dagoen lanbidearen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2016 | 2019/10/23 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, langabezian dagoen jarduera-adarraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, langabezian dagoen egoera profesionalaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko pertsona-errenta, erretiratuta dagoen errenta motaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2011 | 2014/06/30 |  |
| Errenta familiarra |
| Pertsona hartzaile nagusiaren ezaugarri soziodemografikoak |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, bizitokia duen hartzaile nagusiak lurralde eremuen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hiriburuetan bizitoki gisa dituzten auzoen arabera, errenta motari jarraiki (euroak) (2003 urteraino). 2001 - 2003 | 2011/07/01 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hiriburuetan bizitoki gisa dituzten auzoen arabera, errenta motari jarraiki (euroak). 2006 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, sexuaren, errenta-motaren (euroak) eta hartzaile nagusiarengandik lortutako prestakuntza-mailaren arabera. 2021 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errenten estratuaren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (ehunekoa). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, egoera zibila familiarraren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2003 | 2012/10/15 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren egoera zibilaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2006 | 2011/12/23 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, egondako haur kopuruen arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2003 | 2011/07/01 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, familia motaren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2003 | 2011/07/01 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, gune motaren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2003 | 2012/10/15 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, familiako tamainaren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiko adinaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren ezaugarri sozioekonomikoen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2011 | 2014/06/30 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren egoera zibilaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2006 | 2011/12/21 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren euskara maila orokorraren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2011 | 2014/02/19 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiko jaioterriaren arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiko nazionalitearen arabera, lurralde historikoari eta sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren prestakuntza mailaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2020 | 2022/10/24 |  |
| Euskal AEko familia-errentaren pertzentilak lurralde eremuen arabera, sexuari jarraiki. 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, lurralde eremuen arabera, familia-errentaren dezilari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren arabera, lurralde historikoari eta jasotzaile nagusiaren nazionalitateari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, jasotzaile nagusiaren adinari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, jasotzaile nagusiaren titulazio mailari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2020 | 2022/10/24 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, jasotzaile nagusiaren nazionalitateari jarraiki (ehunekoa). 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren arabera, lurralde historikoari, familia-errentari eta hartzaile nagusiarengandik lortutako prestakuntza-mailari jarraiki (ehunekoa). 2021 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familiak, familia-errentaren dezilaren eta lurralde historikoaren arabera, hartzaile nagusiarengandik lortutako prestakuntza-mailari jarraiki (ehunekoa). 2021 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Euskal AEko familia-errentaren adierazleak, lurralde eremuen arabera. 2013 - 2022 | 2024/10/25 |  |
| Pertsona hartzaile nagusiaren jarduerarekiko erlazioa |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, hartzaile nagusiaren jarduerarekiko harremanaren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, okupatutako hartzaile nagusiko jarduera-adarraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, okupatutako hartzaile nagusiko lanbidearen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2016 | 2019/10/23 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, okupatutako hartzaile nagusiko lanbide egoeraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, langabezian dagoen hartzaile nagusiko jarduera-adarraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, langabezian dagoen hartzaile nagusiko lanbidearen arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2016 | 2019/10/23 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, langabezian dagoen hartzaile nagusiko lanbide egoeraren arabera, sexuari eta errenta motari jarraiki (euroak). 2001 - 2021 | 2024/06/13 |  |
| Euskal AEko batez besteko familia-errenta, erretiratuta dagoen hartzaile nagusiko errenta motaren arabera, lurralde historikoari eta hartzaile nagusiaren sexuari jarraiki (euroak). 2001 - 2011 | 2014/06/30 |  |
10.4. Mikrodatuetarako sarbidea
10.5. Beste batzuk
Eustatek aukera ematen die herritarrei, enpresei, administrazio publikoei, eragile ekonomiko eta sozialei, unibertsitateei eta abarri neurrira egindako informazio-ustiapen espezifikoak eskatzeko, beren jarduera propioa egiteko edo beste arrazoi batzuengatik estatistika-informazioaren premia dutelako.
Informazio-zerbitzuak
10.6. Metodologiari buruzko dokumentazioa
10.7. Kalitateari buruzko dokumentazioa
11. Kalitate-kudeaketa
11.1. Kalitate-bermea
EUROSTATek Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodean proposatutako kalitate-adierazle estandarretan oinarritzen da Eustaten estatistiken kalitatea bermatzeko esparrua. Kode honek 16 printzipio ditu, hiru arlotan banatuta: Erakunde-ingurunea, prozesuak eta produktuak. Printzipio bakoitzak neurtzeko aukera ematen duten adierazle batzuk ditu lotuta.
Testuinguru horretan, Eustatek bere adierazleak egiten ditu estatistika-eragiketa bakoitzaren kalitatea ebaluatzeko, eta EUROSTATen zenbait tresna baliatzen ditu kalitatea neurtzeko. Tresna horien artean DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia (11.2 atala aztertu) eta erabiltzailearen gogobetetze-inkesta daude (12.2 atala aztertu).
Europako estatistiketako jardunbide egokien kodea
11.2. Kalitate-ebaluazioa
Eustatek ebaluazio-protokolo bat du finkatuta, eta DESAP (Development of a Self Assessment Programme) galdetegia erabiltzen da bertan. Tresna horri esker, eragiketa estatistiko bakoitza azter dezakete egileek edo eragiketa horretan parte hartzen duen taldeak, hurrengo eragiketetan ezar daitezkeen hobekuntzak hautemateko. Ebaluazioa urtero egiten da, betiere eragiketak maiztasun hori edo txikiagoa badu; eragiketa egiteko maiztasuna urtebete baino gehiago bada, amaitzen denean egiten da ebaluazioa.
EUROSTATek proposatutako kalitate-irizpide estandarrak aplikatzen ditu Eustatek. Eustatek egindako adierazleak gehitzen zaizkie faktore horiei, eta EUROSTATen adierazleekin batera, estatistika-eragiketaren fase guztietan kalitate-xedeak lortzeko gida gisa balio dute horiek.
PFEn EUROSTATek proposatutako honako kalitate-faktore hauek jasotzen dira: egokitasuna, irisgarritasuna eta argitasuna, zehaztasuna eta fidagarritasuna, kostua eta konparagarritasuna.
12. Egokitasuna
12.1. Erabiltzailearen beharrak
Estatistika-eragiketa hori erabiltzen duten erakunde nagusiak zenbait instituzio publiko eta pribatu dira, hala nola Jaurlaritzako sailak, unibertsitateak eta abar, baita eragiketaren emaitzetan interes estrategikoa agertzen dutenak ere, hala nola sindikatuak, gizarte-zerbitzuak eta abar.
Gaur egun, mota guztietako eskaerak daude, aldizkakoak eta noizbehinkakoak.
2023 urtean, Inpaktuen indizea, prentsan eta hedabide digitaletan izandako albiste-kopurua islatzen duena, 2 -koa izan da. Web bisiten aurkibidea, eragiketa bakoitzeko web bisita kopurua adierazten duena, 5 izan da. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.
Kalitate-fitxa
12.2. Erabiltzailearen asetasuna
Erabiltzailearen gogobetetze-maila neurtzeko inkesta bat dago; bi urtean behin egiten da, eta erabiltzaileen ikuspuntuak eta iritziak jasotzen ditu. Inkestak gogobetetzea neurtzen du eragiketa talde bakoitzeko erabiltzailearen asebetetze-maila adierazten duen indize baten bidez (1etik 5erako eskalan neurtuta). Erabiltzaileak emandako garrantzia ere balioesten du eragiketa-taldeka (1etik 5erako eskalan neurtuta).
2023 urtean, gogobetetze-indizea 4,04 izan da, eta emandako garrantzi-maila 4,31. Biak 1-5 erreferentzia-balioaren gainean, non 1 minimoa den eta 5 maximoa.
Kalitate-fitxa
12.3. Zehaztasuna
Ezagutarazi den informazio-egiturak estatistika-jarduketaren urteko programetan aurreikusitako kontzeptu-, lurralde- eta denbora-banakapeneko mailak betetzen ditu. PFEren lurralde-antolamenduko maila nagusiak lurralde historikoa, eskualdea, udalerria, hiru hiriburuetako auzoak eta atalak dira.
13. Akurazitatea eta fidagarritasuna
13.1. Akurazitate globala
PFEk foru-ogasunen eta Eustaten Biztanleria Erregistroko fitxategien arteko batasunari eusten dio. Fusio Gordinaren Tasaren adierazlea —Biztanleria Erregistroko fusio-ehunekoen batezbesteko haztatua erabilitako iturri bakoitzaren arabera neurtzekoa— % 89,62 izan da 2022an.
Kalitate fitxa
13.2. Laginketa-hutsegiteak
Ez dagokio.
13.3. Laginketarekin zerikusi ez duten hutsegiteak
Laginketarekin zerikusi ez duten hutsegitearen neurri gisa ezartzen den adierazlea Fusio Gordinaren Tasa da.
Hauek dira estatistika-eragiketaren laginketatik kanpoko errore nagusiak 2023 aldian:
Fusio tasa gordina: % 89,23
Kalitate-fitxa
14. Aukera eta puntualtasuna
14.1. Aukera
2023 urtean, erreferentziako aldiaren amaieraren eta emaitzen argitalpen-dataren artean igarotako denbora neurtzen duen desfasearen balio erreala 22 hilabete -n kokatu da.
Kalitate-fitxa
14.2. Puntualtasuna
Inkestaren emaitzak Eustaten argitalpenen egutegiaren arabera argitaratzen dira. 2023 urtean egutegia betetzearen adierazlea % 100 izan da.
Kalitate-fitxa
15. Koherentzia eta konparagarritasuna
15.1. Konparagarritasun geografikoa
PFEren errenta-aldagaia EUROSTATek proposatutako errentaren definiziotik hurbil dago. Xedea da Europako estandarrekin bat ibiltzea eta herrialdeen arteko harmonizazio-maila hobeezina lortzea.
15.2. Denborazko konparagarritasuna
Konparagarriak diren aldien adierazlea, eragiketaren datuen serieko zenbat alditan agertzen diren jauzirik gabe neurtzen duena, 2023 urtean 14 urte urtekoa izan da.
Kalitate-fitxa
15.3. Sektoreen gurutzatzea - koherentzia
Gaur egun, aztergai den biztanleriaren definizioan (18 urteko eta gehiagoko biztanleak) eta datuen jatorrian (administrazio-iturriak) dauden aldeek mugatu egiten dute aztertutako eremu bereko beste estatistika-eragiketa batzuekiko alderaketa. Adibidez, INEren bizi-baldintzei buruzko inkestarekiko eta INEren etxekoen unitateen errentaren banaketari buruzko atlasarekiko alderaketa.
15.4. Barne-koherentzia
Datuak Euskal AEko hiru foru-ogasunetako PFEZ erregistroetatik lortzen dira eta Eustaten Biztanleria Erregistroarekin batzen dira; beraz, datuak elkarrekiko koherenteak dira.
16. Kostuak eta karga
16.1. Kostuak eta karga
Eragiketa horren guztizko aurrekontua, 2024ko urteko estatistika-programaren arabera, 144000 €-koa da.
17. Datuen berrikustea
17.1. Datuen berrikustea - Politika
Akatsak gertatzen direnean eta akatsok hedatu ondoren detektatzen direnean, zuzendu egiten dira datuak. Kasu bakoitzari dagozkion produktu estatistikoak (prentsa-oharrak, taula estatistikoak, datu-bankua, etab.) berriz argitaratzen dira. Prentsa-oharrei dagokienez, lauki bat gehitzen da, oharra berrikusi dela jakinarazteko eta errorea zergatik gertatu den azaltzeko.
17.2. Datuen berrikustea - Praktika
Argitaratutako datuak behin betikoak dira eta ez dira berrikusi behar.
18. Tratamendu estatistikoa
18.1 Jatorrizko datuak
Datuak administrazioaren informazio-iturrietatik eta/edo informazio-iturri fiskaletatik lortzen dira, eta beste emaitza estatistiko batzuetatik eratorritako datuetatik. Zehazki, zenbait iturritatik ateratako informazioak konbinatu egiten dira, esaterako, administrazio-erregistroetatik datozenak (adibidez, PFEZi eta Atxikipenei buruzko zerga-erregistroa) eta erregistro edo fitxategi estatistikoetatik datozenak (Eustaten Datu base soziodemografikoa eta Biztanleriaren Estatistika Erregistroa).
Ikertutako unitate kopurua honako hau da, gutxi gorabehera: 900.000 familia eta 1.800.000 pertsona fisiko.
18.2. Datuen bilketa-maiztasuna
Urtekoa
18.3. Datu-bilketa
PFE prestatzeko beharrezkoa den informazio fiskala eskuratzeko, foru-ogasunekin datuak trukatzeko ezarritako protokoloei jarraitzen zaie.
18.4. Datuen baliozkotzea
Foru-ogasunen fitxategien maiztasunak kalkulatzen dira, kode okerrak, informazio-gabetasunak eta bat ez etortzeak atzemateko, eta aldagai nagusiak baliozkotzen dira. Halaber, Eustaten Biztanleriaren Erregistroarekin fusio-prozesu bat egiten da, biztanleriaren unitate guztietarako informazio soziodemografikoa batzeko. Azkenik, Biztanleria Erregistroaren eta iturri-fitxategien arteko denbora-desfaseak eragindako zenbait aldagaitako funsgabetasunak arazten dira.
18.5. Datuen bilketa
Ezaugarri soziodemografikoak eta errenta-ezaugarriak dituen biztanleriaren fitxategitik abiatuta, beharrezko doikuntzak egingo dira informazio koherente eta osoa sortzeko.
SAS programazioaren bidez, informazioa zabaltzeko beharrezkoak diren aldagaiak eta tabulazioak sortzen dira.
18.6. Doikuntza
Argitaratutako serieetan ez da urtaro-doikuntzarik egiten.
19. Oharrak